ISTANA PAHANG BAKAL BUAT LAPORAN POLIS EKORAN GAMBAR FITNAH ROSMAH MANSOR BERPELUKAN DENGAN DYMM SULTAN PAHANG?

on Monday, 1 August 2016



Ilusi optik digunakan secara meluas dalam filem dan fotografi untuk menimbulkan kesan yang lebih ketara. Dan ilusi itulah juga yang digunakan untuk siri serangan terbaharu ke atas Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri setelah barangkali 'penat' menyerang Najib Abdul Razak tetapi muka Najib Abdul Razak tetap selamba dan tenang walaupun para penyerangnya yang diketuai oleh Mahathir, berwajah tegang dan tertekan.

Semalam, Facebook menjadi medan terbaik untuk menyebarkan fitnah dan tohmahan tersebut. Dengan mengambil gambar dari bahagian belakang, Rosmah diperlihatkan sebagai berpelukan dan bermanja dengan DYMM Sultan Pahang di khalayak ramai.





Sekeping gambar dari bahagian hadapan dan sisi telah disiarkan untuk menyanggah fitnah yang dibuat oleh ProTun yang cukup aktif bergiat di Facebook menyebarkan fitnah tersebut. Jurugambar yang telah merakamkan gambar tersebut bagi tujuan fitnah juga telah dikenalpasti dan gambarnya juga telah dirakamkan.

Khabarnya, laporan polis akan dibuat oleh pihak-pihak terbabit terutama apabila pihak yang sebelum ini berhadapan dengan perbicaraan kerana melakukan fitnah di mahkamah dan masih dalam jaminan, begitu teruja menyebarkan gambar tersebut bagi tujuan menimbulkan fitnah dan sentimen kemarahan terhadap Rosmah Mansor.



Takdak fasal cara fasal. Demi membela Mahathir dan anak-anaknya malah saudara maranya yang sudah kaya raya, hasil pentadbiran 22 tahun menerusi konsensi dan kontrak berat sebelah seperti yang berlaku kepada PROTON, pihak penfitnah sekali lagi berhadapan dengan natijah undang-undang dan bakal kehilangan kebebasannya.

Yang pastinya, pihak yang kena fitnah dikatakan sudah bersedia dengan gambar-gambar di lokasi membabitkan Rosmah Mansor dan DYMM Sultan Pahang selain gambar jurugambar yang kononnya telah menghantar gambar-gambar rakamannya kepada pihak yang menyiarkannya bagi tujuan fitnah.

Nak sokong siapa pun, sokonglah. Ini negara demokrasi, bukannya negara komunis. Tapi kalau sampai akhirnya dipenjara kerana menyiarkan gambar-gambar fitnah, memang tak berbaloi langsung malah terlalu keji untuk dikatakan sebagai PERJUANGAN.

Sebaliknya, ia adalah TINDAKAN BODOH sembrono yang menyusahkan diri sendiri.

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved