yX Media - Monetize your website traffic with us

Saturday 18 June 2016

'Orang Puasa Lah Babi!' (Apa yang berlaku selepas itu amat memilukan sanubari)



Di negara yang berbilang bangsa dan agama ini, masyarakatnya sudah dididik agar menghormati antara satu sama lain dalam apa jua keadaan sekali pun.

Lebih-lebih lagi di bulan ramadhan, bulan yang mulia ini sepatutnya umat Islam menjaga pertuturan dan banyakkan bersabar. Namun, apa yang terjadi pada Neshaal Thanasekaran ini amat tidak boleh diterima.

"Saya tersangkut dalam kesesakkan jalan raya awal pagi ini dan di kesempatan itu, saya bersarapan di dalam kereta. Bersarapan dengan setin air milo dan biskut coklat cip.

"Sedang saya menikmati biskut coklat cip itu, tiba-tiba ada seseorang mengetuk tingkap kereta saya, rupanya seorang penunggang motosikal.

"Orang puasalah babi! Tak faham bahasa ke pekak?! India Keling balik India la!" jeritnya. 

"Saya tidak menjangkakan perkara seperti ini akan berlaku pada kami yang bukan muslim. Saya nak makan biskut dalam kereta pun tak boleh. Yeah, Malaysia boleh," katanya.

Meskipun tiada gambar yang disertakan, rata-rata netizen mengkritik tindakan individu terbabit yang jelas sekali mencemarkan imej Islam.

"Benci bila Muslim berperangai seperti ini. Iman, mana iman? Pekerja Islam di McDonald, KFC itu semua tak ada pula nak maki hamun lempang pelanggan mereka yang non muslim datang makan," kata Anisah Mohd Ismail.

"Baru tengok makan biskut dengan air milo sudah goyang sampai maki hamun. Dia belum tengok orang makan KFC, nasi kandar ke ape. Entah-entah mau ditikamnya orang yang tengah makan," kata Eytash.

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment