yX Media - Monetize your website traffic with us

Tuesday 17 March 2015

Kisah Disebalik Kecemerlangan SPM Gadis Ini Akan Buat Anda Mengalirkan Air Mata

Nota Editor: Kisah kejayaan adik Pavitra yang tidak pernah mengenal erti putus asa dalam menimba ilmu sehingga mendapat keputusan cemerlang dalam SPM ini asalnya dikongsikan oleh Faceb#ook Alam Flora dan kami kongsikan semula disini semoga ianya memberikan manfaat dan semangat kepada pembaca The Vocket yang lain.



Pavitra A/P Chinapah merupakan seorang pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan Convent Kajang. Ketika keputusan SPM diumumkan, beliau telah berjaya menjadi pelajar cemerlang apabila mendapat kesemua A+ dalam pelajaran yang diambil.



Kecemerlangan gadis ini tidak datang secara mudah, kerana adik Pavitra tidak mengambil sebarang kelas tambahan se#baliknya beliau membuktikan usaha keras dan semangat yang ada padanya membuahkan hasil. Pavitra sering mengulangkaji pelajaran selepas habis waktu persekolahan, dan kekuatan untuk berusaha juga didorong oleh faktor kekeluargaan.




Bapa Pavitra merupakan seorang pemandu jentera di Alam Flora dan kejayaan manis ini membuatkan ibu dan bapanya berasa sangat bangga. Kisah kejayaan Pavitra dikongsikan di page Alam Flora dan ianya mendapat lebih 1,800 shares.



Menanam cita-cita untuk men#jadi seorang doktor pakar kulit, Pavitra menyatakan subjek paling sukar baginya ketika SPM adalah Pendidikan Moral.

Ianya sangat berbeza dengan kebanyakan pelajar yang apabila ditanya soalan yang sama, pasti akan menjawab dengan subjek killer seperti Matematik Tambahan, Biologi dan Kimia.



Semoga kejayaan dalam SPM in#i menjadi satu batu loncatan buat adik Pavitra untuk terus berusaha dan mengecapi lebih banyak kejayaan dimasa hadapan. Tahniah kami ucapkan kepada beliau dan ahli keluarga atas pencapaian yang sangat membanggakan ini.

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment