Kenapa Nyamuk Suka Terbang Keliling Kepala Kita, Anda Pasti Terkejut

on Sunday, 15 March 2015



Percayakah anda, nyamuk adalah serangga yang paling berbahya di dunia? kerana serangga kecil ini dic#atatkan membunuh sebanyak 2 juta nyawa setahun.

Satu tabiat nyamuk yang selalu kita lalui dan pasti menyebabkan anda tertanya-tanya mengapa nyamuk suka 'bermain' dia atas kepala kita.

Perkara yang lebih pelik ia#lah tabiat nyamuk terbang di keliling kepala kita bukanya 'percubaan' untuk menghisap darah kita.




Perkara ini didedahkan oleh seorang pakar serangga terkenal, Rick Pollackdari Amerika Syarikat, mengatakan nyamuk suka terbang di sekitar kepala, terutama di bahagian wajah dan telinga kerana tertarik kepada gas karbon dioksida yang kita hembuskan.

Yang paling pelik membuatk#an anda pasti terkejut ialah ia adalah permulaan untuk mengawan dimana nyamuk jantan akan menanda lokasi ‘kahwin’ seperti sekitar pokok, dan atas kepala manusia.

Ini semua berlaku kerana nya#muk jantan ‘menari’ untuk menarik perhatian nyamuk betina untuk proses pembiakan.

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved