Anda Tidak Akan Percaya Betapa Menakjubkan Sebuah Proses Melahirkan

on Sunday, 15 March 2015



Ibu oh ibu..

Ya Allah, hebatnya pengorbanan seorang ibu. Bayangkanlah, selama 9 bulan mengandungkan kita sehinggalah proses melahirkan, ibu adalah insan yang menempuhi pelbagai ujian, perit jerih dan susah payah. Si ibu lah juga yang tidak boleh makan kerana mual dan loya, tidak boleh tid#ur dengan nyenyak, menahan rasa sakit, mempertaruhkan nyawanya ketika proses kelahiran, kadang-kadang ada ibu yang bersedia perutnya dibedah demi kelahiran anaknya yang tidak boleh lahir secara normal, dan ada ibu yang rela mati demi kelahiran anaknya.




Namun, apabila meningkat dewasa ram#ai anak-anak yang melupakan hakikat pengorbanan ibu. Ini kerana ramai yang tidak mengalami keadaan yang dihadapi oleh seorang ibu. Kita sering tertanya-tanya, bagaimana seorang bayi yang cukup besar boleh berada di dalam perut seorang wanita yang bergelar ibu dan akhirnya dikeluarkan melalui proses kelahiran yang boleh meragut nyawanya!

Nah, tayangan video dibawah ini bakal menjawab semua persoalan anda bagaimana proses kelahiran yang begitu menakjubkan berlaku kepada seorang ibu. Semoga tayangan ini mampu memberi kita pengatahuan dan menginsafkan kita agar menghargai pengorbanan ibu setiap masa kerana pengorbanan mereka tidak ada tolok bandingnya. 


  

Kata-kata pujangga:

Seorang ibu boleh membesarkan 10 orang anak, tetapi 10 anak belum tentu boleh membesarkan seorang ibu.
__________

Rasulullah SAW pernah bersabda ketika ditanya seorang sahabat :
"Siapakah yang harus kita cintai setelah ALLAH dan Rasul-Nya?
Nabi SAW menjawab : "Ibumu"
Sahabat itu bertanya lagi : "Selepas itu siapa?"
"Ibumu", jawab Nabi.
"Kemudian siapa lagi?" tanya sahabat.
"Ibumu", kata Nabi
"Kemudian siapa lagi?" tanya sahabat lagi.
"Ayahmu, kemudian orang yang paling hampir denganmu dan seterusnya" kata Nabi
(Riwayat Bukhari) 


PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved