Pesawat MH370 sengaja diterbangkan ke Antartika – Dokumentari TV

on Tuesday, 24 February 2015




Ketika ulang tahun pertama kehilangan misteri pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 bakal menjelang, progr#am dokumentari National Geographic berkata pesawat itu sengaja diterbangkan ke arah Antartika.

Akhbar harian United Kingdom The Mirror melaporkan, pakar penerbangan yang disebut dalam dokumentari televisyen itu berkata penerbangan MH370 mengambil masa tiga pusingan sebelum ia hilang hubungan dengan pengawal trafik udara.

Pusingan pertama adalah ke kiri d#an dua lagi membawa MH370 ke arah barat, kemudian ke arah selatan Antartika, menurut dokumentari yang disiarkan di UK pada 8 Mac, ulang tahun pertama kehilangan pesawat malang itu di Laut China Selatan.

Penerbangan MH370 hilang pada 8 Mac 2014, tidak lama selepas berlepas dari Kuala Lumpur dengan 239 orang di atas kapal untuk ke Beijing.Hampir setahun kemudian, tidak satu pun bukti kehilangan Boeing 777 itu ditemui.

Malcolm Brenner, seorang pakar da#lam hal berkaitan punca bencana penerbangan, dipetik sebagai berkata pusingan itu “dipercayai” dilakukan seseorang dalam kokpit dengan sengaja yang membawa MH370 keluar dari haluan asal.




“Kemalangan ini menarik perhatian dunia yang saya sendiri tidak pernah lihat sepanjang penglibatan 40 tahun dalam kerjaya penerbangan,” Brenner dipetik sebagai berkata oleh akhbar UK itu.

Pada 29 Januari, Malaysia mengisyt#iharkan MH370 hilang dalam kemalangan dan mengorbankan semua 239 penumpang dan anak kapal.Operasi mencari dan menyelamat awal meliputi Laut China Selatan, Selat Melaka, Laut Andaman dan selatan Lautan Hindi, yang melibatkan 65 pesawat dan 95 kapal dan pakar dari 25 buah negara.

Fasa mencari dan menyelamat beralih kepada carian dalam air yang diketuai oleh Pusat dan Agensi Penyelarasan Bersama Biro Keselamatan Pengangkutan Australia (ATSB)

Pencarian terkini pesawat MAS itu di#tetapkan berakhir pada Mei dan Pesuruhjaya ATSB Martin Dolan berkata beliau berharap pasukan akan menemui bangkai itu suatu hari nanti.

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved