4 Gambar sayu Pakcik ini akan membuatkan anda kenal erti Syukur

on Tuesday, 24 February 2015



Gambar-gambar yang bakal anda lihat dibawah ini tidak disertakan dengan cerita atau kisah sedih yang panjang #untuk dibaca. Gambar ini berbicara sendiri melalui raut wajah sayu pakcik ini ketika mencari rezeki. Pakcik ini peniaga ubi kayu atau dikenali sebagai Singkong Goreng. Beliau dikatakan ditemui di jalanan di sekitar kota raya Bandung, Indonesia.

Namun pada hari ketika gam#bar ini diambil, beliau menitiskan air mata kerana dari pagi hingga ke petang dia menolak jualannya, tiada siapa yang singgah membeli ubi kayunya.










Ramai yang sedih melihat na#sib pakcik ini dan mendoakan agar pakcik ini dimurahkan rezeki.

Gambar-gambar ini seharusn#ya memberikan pengajaran kepada kita kerana sesusah mana pun hidup kita pasti ada yang lebih susah.

Bagi umat Islam, ucaplah Aham#dulillah,  syukuri lah nikmat yang diberikan oleh yang maha Esa. Berusahalah dengan diiringi doa agar usaha kita diberkati oleh Allah. Aminnn

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved