yX Media - Monetize your website traffic with us

Sunday 14 April 2013

Jang seri lawan Lions, kedudukan tompek tercorot semakin kukuh


Seremban: Pendahulu carta Lions X11 berjaya diikat pasukan tercorot, Negeri Sembilan 1-1 dalam saingan pusingan kedua Liga Super, di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, malam tadi.

Sekalipun tuan rumah bermula dengan garang apabila menguji beberapa kali benteng Lions X11, namun setiap percubaan menerusi Ahmad Shakir Md Ali dan penyerang import baru dari Brazil, Leandro Barbosa Fabio, yang diturunkan buat pertama kalinya, berjaya dipatahkan pertahanan lawan.



Namun pada minit ke-14, percubaan Leandro Barbosa terkena palang dan seminit kemudian dia berjaya meletakkan nama sebagai penjaring apabila sepakan deras dari luar kotak penalti, berjaya menewaskan penjaga gol Lions X11, Izwan Mahbud.

Keceriaan tuan rumah bagaimanapun tidak berpanjangan apabila Fazrul Nawaz yang menerima hantaran bola dari Shahril Ishak dari bahagian tengah berjaya memperdayakan pertahanan Negeri Sembilan untuk menolak masuk menewaskan Mohd Kaharuddin yang diturunkan bagi menggantikan Hamsani Ahmad bagi gol penyamaan Lions X11 pada minit ke-19.




Selepas rehat, kedua-dua pasukan dilihat lebih berhati-hati apabila setiap gerakan berjaya dipatahkan pertahanan masing-masing dan Negeri Sembilan berpeluang menambah jaringan, tetapi tendangan bebas Leandro dari luar kotak penalti pada minit ke-69, terkena benteng.

Sumber


PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment