Aishah nyaris jadi mangsa CCTV macam isu spenda godang STOPA ALI

on Sunday, 14 April 2013


KOTA BHARU: Penyanyi Aishah atau nama penuhnya Wan Aishah Wan Ariffin mendakwa beliau hampir menjadi mangsa perbuatan jahat musuh politik PAS apabila rumahnya ditebuk atapnya untuk dipasang kamera.

Namun nasib menyebelahinya dengan cara ia disedari lebih awal apabila atas rumahnya bocor apabila ditimpa hujan.

Ekoran itu, beliau menyedari bumbung bahagian bilik tidurnya dikorek dipercayai untuk memasang kamera CCTV.



“Syukur alhamdulillah, Allah memelihara kita, Allah sentiasa bersama kita, begitu juga dalam kes Datuk Mustapha Ali, insyaallah, Allah akan memberi petunjuknya nanti,”ujar Aishah.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kejadian penyebaran video tidak bermoral Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapha Ali, yang kini menjadi bulan hangat di seluruh negara semalam.

Sebelum itu beliau menyampaikan ceramah di Dun Tawang, Bachok dekat sini bersama Adunnya, Ustaz Hassan Mahmod.

Bagi Aishah, sesiapa sahaja yang berada bersama PAS termasuk Pakatan Rakyat akan menjadi mangsa politik kotor pihak lawan sebagai modal akhir untuk mempertahankan hayat.

Artis yang juga calon PAS Jempol Negeri Sembilan itu berkata, ianya dijangka ‘bom’ hayat untuk menyelamatkan parti pemerintah sebelum ini untuk berhadapan dengan pihak lawan yang semakin mendapat sokongan rakyat.

Tambahnya, sedangkan tindakan begitu juga akan menjadi senjata ‘makan diri’ kerana akhirnya akan terpalit terkena diri.

Beliau yakin rakyat tidak akan menelan fitnah itu mentah-mentah kerana mereka telah sedar dan cerdik untuk terus bermimpi dengan permainan fitnah.




Jelasnya, mentaliti rakyat Malaysia bukan lagi di zaman dunia ketiga, mereka sekarang berpendidikan tinggi, paling besar pendidikan agama.

“Pihak lawan tidak perlu buat sesuatu perkara yang cukup jijik sekiranya sedar mereka adalah sebuah parti yang baik serta mampu membela rakyat.

“Tidak perlu takut, sebaiknya dedahkan apa yang ingin kita buat dan kejayaannya juga, bukan berterusan menekan pihak lawan dengan fitnah yang mengaibkan, kerana keaiban itu akan menikam diri kita juga,”ujarnya.

Dun Tawang adalah tempatnya yang terakhir untuk menyampaikan ceramah sebelum pulang menumpukan perhatian di Parlimen Jempol.

Sepanjang seharian beliau berada di Kota Bharu, Aishah turut mendapat sokongan dan doa restu dari rakyat di negeri itu apabila bertemu dengannya untuk membeli belah di Bazar Buluh Kubu.

Sumber


PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 4 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

iyolah..propa lebih..yang jahat sumenya parti lawannya...parti dialah yg baik..diorg lah sebaik2 umat..x buat dosa, x buat maksiat, x mkn rasuah, memartabatkan agama islam..kita ni manusia jer...bila kita dah dpt kuasa..sume benda tu kita akan buat..gelap gak mata kan bila tgk duit ribu riban..x senang duduk bila ada org dtg nk membelai...jgn lah nmpk berjubah berkopiah bertudung labuh bertutup litup imannya teguh...bila Allah nak uji iman kita...bila2 masa kita boleh tersungkur...walaupun syurga depan mata saja..silap langkah neraka jua...x perlu bermegah2 sgt bila bercakap ttg agama...mcm perfect semuanya..sdgkan agama islam luas..ilmunya sentiasa kna cari..bkn nya tau sesuatu perkara terus nak bercakap tanpa mengupasnya nyer dahulu..kita diberi akal berfikir secara waras..jgn ikut perasaan jer..ada mata lihat..tp jgn lihat dr segi luarannya..biar kita kaji secara mendalam..jgn kita jd hamba kebodohan org lain..ikut tanpa usul periksa..wallahhualam..


14 April 2013 at 21:00
Anonymous said...

Undi pas masuk syurga..org pas shaja..malaikat taya pakat bui kad paslah..bongok blaka..bab tuduh org no 1


14 April 2013 at 22:10
Anonymous said...

jangan risau...NS ni kubu kuek UMNO/BN...kalau babi Bukit Pelanduk yang jadi calon UMNO/BN pun, totap akan monang...takkan ado Janji Manismu eh dowhhh..


14 April 2013 at 22:53
akinomoto said...

saya x mahu komen banyak. tapi yg pastinya...kami sekeluarga dah beralih angin ke parti pembangkang. Siapa yg kutuk orang tu..gunalah ilmu. sila buat research sikit-cari video asal di internet, youtube yg tidak dipotong langsung. jangan dengar komen2 dari pihak lain(tv,radio) dan sebagainya. cuba cerdik sikit .bersihkan hati, barulah bersih pemikiran.


15 April 2013 at 06:43

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved