yX Media - Monetize your website traffic with us

Wednesday 4 March 2015

ENGGAN KAHWIN SELAGI TAK JUMPA BAKAL ISTERI YANG SANGGUP DIMADUKAN



Seorang lelaki dengan jujurnya mengaku bahawa, dia tidak akan berkahwin selagi tidak menemui ca#lon isteri yang sanggup dimadukan.

Bagaimanapun, kata-katanya itu dikritik oleh netizen yang menganggap lelaki itu angkuh dan tamak.

"Aku cakap terus terang, a#ku takkan kahwin selagi tak dapat calon isteri yang sanggup dimadukan.




"Kerana poligami itu dinyatakan dalam Al-Quran. Kalau calon isteri tolak poligami itu, maknanya dia tolak Al-Quran," katanya.



Inilah akibatnya apabila lela#ki mahu mengamalkan poligami tetapi tidak faham maksud dan tujuan poligami yang sebenarnya.

Rasulullah tidak pernah berpoligami sepanjang usia Siti Khadijah dan sehinggalah Siti Khadijah meninggal dunia. Itu pun selepas empat tahun kemudian, baginda kahwin lagi dengan jodoh yang Allah tentukan.

Kenapa? Sebab kata Rasulullah, Si#ti Khadijah satu-satunya isteri yang susah, senang di sisi, mampu dikurniakan zuriat-zuriat untuk baginda.

Jangan beria-ria nak mengamalkan sunnah tetapi hati isteri tidak dijaga sebagaimana Rasulullah menjaga hati isteri baginda.

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment