yX Media - Monetize your website traffic with us

Monday 9 February 2015

Pesawat Hilang Ketika Bawa Pemain Bola Pada 54 Tahun Lalu, Ditemui



Bangkai pesawat yang telah dilaporkan hilang dan terhempas di Andes pada 54 tahun yang lepas akhirnya ditemui oleh se#kumpulan pendaki gunung di Chile, semalam.

Berita penemuan bangkai pesawat LAN Chile Douglas DC-3 yang dilaporkan terhempas pada 3 April 1961  itu sekaligus menggemparkan dunia.

Dalam nahas tersebut, 34 orang pe#numpang bersama anak kapal dipercayai telah meninggal dunia.



Kumpulan Green Cross.

Berita kehilangan pesawat berkenaan pernah mendapat perhatian kerana pemain bola sepak profesional, Green Cross juga merupakan penumpang pesawat berkenaan pada ketika itu.




Menurut kumpulan pendaki itu, pesaw#at tersbut dijumpai pada aras ketinggian 3,200 meter kira-kira 360 kilometer dari selatan Santiago.

Channel Chile 7 melaporkan, kumpulan itu tidak mahu mendedahkan lokasi kejadian sebenar kepada media Chile kuatiri lokasi kemalangan diganggu



Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment