yX Media - Monetize your website traffic with us

Thursday 26 February 2015

KISAH 'ORANG GILA' MINTA RM2 VIRAL



Kisah ini diceritakan oleh seorang lelaki bernama Baharuddin Mohamed. Beliau terjumpa seorang lelaki ini di Ma#sjid Sultan Abu Bakar Muar. Baca kisah seterusnya;

Zohor tadi, saya solat di Masjid Sultan Abu Bakar Muar. Saya jumpa seorang abang ini.

Dia ikut je saya sejak ambil air se#mbahyang. Sampai saya habis solat dan saya rehat sebentar,

Lalu lelaki itu tadi menegur saya, "Minta dua ringgit," katanya.




Saya tersenyum dan menghulurkan RM2 kepadanya. Dia duduk dan kami pun berbual panjang.

Dia kata, ramai orang kata di#a gila. Tetapi dia pelik, kenapa orang yang cakap dia gila itu tetapi tidak sembahyang. Dia yang gila pun sembahyang dan takutkan Allah.

Saya tersenyum dan belajar sesuatu. Dia ahli syurga.


Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment