CATATAN SAYU ADIK PEREMPUAN BERUSIA 9 TAHUN INI VIRAL DI MEDIA SOSIAL

on Saturday, 28 February 2015



Assalamualaikum kawan-kawanku, ini cerita latar belakang diriku.

Nama aku Nurul Atirah binti Md Norhasloin. Aku dilahirkan di Taiping, Perak. Aku mempunyai seorang adik pe#rempuan bernama Nurul Atikah.

Nasib aku tak seperti kawan-kawan lain yang mempunyai mak dan ayah serta keluarga yang bahagia. Sejak umur aku 3 tahun, mak dan ayah aku telah berpisah. Semasa itu, mak aku baru melahirkan adik aku.

Mak aku sakit teruk sebab ayah. Ayah selalu pukul mak aku masa mak aku mengandungkan adik aku. Sehin#gga sekarang ayah aku menghilangkan diri dan tidak memberi duit untuk makan minuman aku dan adik.




Mak pula selalu sakit-sakit dan tidak boleh berkerja. Aku dan adik tinggal dengan opah tok wan sebab m#ak tak boleh kerja.

Sejak ayah tak pernah datang melawat aku dan adik, mak kata,

"bagitau ayah dah kahwin lain,"

Aku dan adik langsung tidak dapat kasih sayang (dari seorang) ayah. Aku sedih sangat, adik lagi kesian sebab lang#sung tak kenal siapa ayah kami.

(Paling sedih) aku mendapat berita (yang) ayah dah meninggal.

Sekian terima kasih..

Nurul Atirah

Murid 3 Pintar 2015.



Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved