yX Media - Monetize your website traffic with us

Tuesday 16 April 2013

Senarai Muktamad Calon BN N9 PRU13


Tetibo panehmiang@ymail.com sojak jam 5 potang tadi ponuh ngan email pembaco yang betanyo pasal calon BN N9 untuk PRU13. Antaro soalan email pembaco;

"Paneh, botul ko Rais Yatim tarik diri bagi laluan kek Haji Jai bertanding Parlimen Jolobu?"

"Wey..den dongar Salwati calon Ampangan. Nak bunuh kito ko Dato' Najib ni. Boto ko poik? Peluru dah ready ni. Payah nak dapat Ampangan semulo ni."

"Den dongar YB Lilah, Zainal, Adnan, Samad, Hasim Rusdi antaro namo yang gugur. Mintak tolong Paneh Miang confirmkan betul ke tidak.."

"Salam bro. Aku dengar bekas tentera calon BN DUN Paroi lawan Taufek. Minta pencerahan."

"Isa Samad bertanding lagi tak?"

"Apahal MB tangguh pengumuman calon BN N9 lak bro? Kata 5 petang ni umum. Orang dah berkumpul disuruh balik plak."

Banyak lagi email, ado dekat 30, termasuk inbox FB. Tak payah la copy semua.

Kami nak jawab camni yolah, buek apo nak ghisau bonar pasal calon BN Negeri Sembilan ni? Dah umum calon sok, kito buek yor kojo memasing. Sapo pun calon, yang ponting BN monang di N9.



Soal MB lambat umum ko, MB nak pujuk YB-YB yang gugur ko, ado bargaining process ko, itu biar Mohamad Hasan sendiri setel. Kito takyah poning palo mikir. Sampai maso ey, kito buek kojo untuk pastikan Negeri Sembilan terus jadi kubu kuat Barisan Nasional PRU13.




Apa yang pasti, BN akan menampilkan 33 peratus muka baru untuk kerusi Parlimen dan 49 peratus bagi kerusi Dewan Undangan Negeri pada PRU13, umum Najib Razak hari ini.

Dan pemimpin UMNO yang tidak terpilih sebagai calon pada PRU13 kali ni, jangan cuba mengkhianati parti, sebaliknya terima keputusan dengan hati terbuka.

Paling lewat pun jam 10 pagi ni (10/4/13) Mohamad Hasan akan umum calon BN N9. Sobar yolah...

Sumber


PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment