Calon BN N9 PRU-13 - Apa kata mereka...

on Wednesday, 17 April 2013


Sejak diumumkan semalam (Selasa) senarai calon BN 'MUKTAMAD' bak kata Najib, banyak juga komen dan feedback yang kami dapat di sini dan di sinun. Walaupun Najib pernah quote, "akan mendengar denyut nadi rakyat" dan "lebih risau rakyat marah berbanding orang UMNO yang marah"; TETAPI apabila senarai calon diumumkan terutama di Negeri Sembilan, ternyata denyut nadi Warlord UMNO lebih 'power' daripada denyut nadi akar umbi dan rakyat marhaen. Walaupun senarai calon BN untuk PRU-13 ada pro dan kontra, meh kito baco dulu beberapa komen akar umbi yang kami copy di bawah;

Anonymous said...
Bilo N9 kalah Pembangkang dapek bentuk Kerajaan N9 PRU 13, Mad Hasan salahkan Warlords Sabotaj dio.

Calon dio pilih, ikut suko kehondak dio, result bsk tuding jari salahkan Sahak, salahkan Isa, salahkan Rais, salahkan Shaziman.

Osah pandir eih DS Najib setuju dengan calon2 BN N9(UMNO)pilihan Mad Hasan untuk PRU 13 ni.

UMNO N9 ni Hasan yang punyo.....

Blackman said...
Tak banyak perubahan pun... samo macam dulu2 yo. Tak menugheh langsung.
April 16, 2013 at 1:17 PM

Anonymous said...
kalau cam ni punnyo calon bn n9.....menuju kehancuran
April 16, 2013 at 1:30 PM

Anonymous said...
org ado skandal pun jadi calon...ayyooo..bg peluru kek pembangkang la ni..
April 16, 2013 at 2:28 PM

Anonymous said...
calon dari langit..mampusla...pdm johol tutupla jawab eh..apo la mb..
April 16, 2013 at 2:31 PM

fakirabdillah said...
Saya setuju dgn dua komen diatas...nampaknya pimpinan UMNO tidak tahu apa yang berlaku diperingkat bawah . Tetapi kita semua TERPAKSA bekerja juga demi agama bangsa dan negara disebabkan perjuanagan Pakatan Rakyat yang tidak seiring dengan perjuangan Islam dan Melayu. Jika lah Anuar Brahim berjuangan atas landasan yang sama dgn UMNO sudah lama UMNO LINGKUP...

Sehingga hari ini Saziman Mansur belum lagi nampak batang hidungnya buat kerja di Gemas ..Hisham adalah KRONI Kewangan dia..budak mentah yg tak ada langsung cinta bangsa dan cinta agama...

Kalau bukan kerana mengetahui akan Niat buruk Anuar Brahim dan DAP saya rasa nak bertanding BEBAS je..

Inilah perjuangan paling PAHIT dalam sejarah politik saya ..bagaikan ditelan mati emak diluah mati ayah..UMNO jika tidak mahu berubah akan lingkup sebelum PRU 14 ini..kita para blogger ..di N9 ini bukannya ramai spt PANEHMIANG bertahun tahun berjuang tanpa tahu letih dan takut..inilah hasilnya..what to do bro ,,keep on fighting...Muga Allah memberi kemenangan pada UMNO dan BN...
April 16, 2013 at 2:35 PM

New Malay - Malay Supreme said...
Apasal Shaziman ada lagi ni. Dahla Menteri paling teruk dan tak toong melayu. Mcmana nak menang ni BN kalau calon mcm ini masih ada
April 16, 2013 at 2:53 PM

Anonymous said...
Zul kulum bertanding di Shah Alam?..celaka punya Umno harbi..kami AJK Umno shah alam berusaha selama 4 tahun cuba mendekati penduduk shah alam..tp Najib celaka turunkan katak lompat Zul Kulum..kami AJK umno harbi kawasan S.Alam berikrar akan sabotaj calon UMNo harbi yg dipilih Najib..jangan harap Zul Kulum nak menang..
April 16, 2013 at 3:09 PM

Anonymous said...
Bukan sonang nak puaskan hati sumo orang,mencari kelemahan sasorang adalah sonang,den,kalau dapat nak bini den jadi calon tapi olih sobab den sendiri tak dapat lihat kelomahan dio tapi oranmg lain dapat,dio tak jadi calon..macam itu lah susahnyo bagi orang yg dipertanggungjawab untuk memilih calon.Cakaplah apo yang kau orang suko,kalau satu kumpulan ni tak suko,masih ado kumpulan lain yang sokong.Kito pun mesti ambik kiro pihak sobalah sano tu,tunggang langgang jugo dengan masaalah calon,dio orang pun ado kelumpok nak sabotataj calon mereka sendiri berpunca dari macam yg kito hadapi,samo ajo kan.Nasihat den gunokanlah pemikiran yang waras bilo mengundi,jangan terlalu emosi,jika tersalah pilih jangkamasa 5 tahun untuk menunggu dengan penoh penyesalan akan menghantui kito.Fikirlah sendiri.Salam
April 16, 2013 at 3:29 PM

Anonymous said...
Memang colourful calon2 bn ..banyak boto modal pembangkang maso kempen ..calon kono cokup berjubo ..rasuah kuek ..tembak orang ..segalo yg ado ..baguslah tu ..sesamolah susah kito idup sok bawah pembangkang ..hehehe ..puehlah hati amat hassan ..mb kito dan bokeh penyokong dap tegar ..

Anonymous said...
3.51,
Biar botul,jangan pandai cakap kato dongar orang ajo.Hj Abu macam tu ko perangai.Kau ingat calon yg disenarai ni ado skandal ajo ko,kau bolum tengok lawan dio orang besok.Tuding satu jari kek orang,tigo jari tuding kek kau.
April 16, 2013 at 4:06 PM

Anonymous said...
kek n.sombilan ni ado kmpung namo eh kampung dacing..dah lamo dah ado sblum barisan pakai lambang ae..salamo plhanrayo, undi kg ni bnyak monangkan calon dlm dun longgeng ni..dongar cito ramai yang marah sobab tok sahak jadi calon balik...macam dah tk do orang baru atau muda YANG pandai dalam longgeng ni yang sokong umno ..
klu UNDI KEK DACING BNYAK PANGKAH BULAN THN NI..KMPUNG NI JADI KAMPUNG BULAN..LAMBANG BARISAN, DACING PUN MSTI HILANG PUNYO SKALI,DH TUKAR GAMBAR BULAN,,TENGOK JO NANTI..4HB4 BUBAR...5HB5 UNDI..8MALAM BULAN MUNCULLLLL..TAK CAYO TANYO DONGAN TUKANG TILIK NAJIB..
April 16, 2013 at 4:23 PM

Anonymous said...
Dato Samad berzina, bercorai dengan bini, tembak pistol dalam rumah pun boleh jadi calon???

Osah bingai eih Mad Hasan dan Najib!!!

Suruh Samad bersumpah nafikan bondo ni dio x buek!!! ADA BERANI?
April 16, 2013 at 5:17 PM

Anonymous said...
den tak tahu lah < macam mano yati dapat jadi calun ingat orang pilah boleh lupo ko pasal dia dengan pemamdu dia dulu......<.serimenanti pulak orang nak nambak orang di ambil jadi calun hancur < johol pulak orang yang tak aktif umno tok mat kito ambil> den raso tok mat nak bagi pakatan merantah ns>.tok hassan malik pulak kes kodai tak selesai lagi naik makamah . bro % dah tua dah
April 16, 2013 at 5:20 PM

Anonymous said...
Tok Jai buntingkan anak orang kes bolom selosai dapek jadi calon, samo yolah moh Rais skandal Amah Indon
April 16, 2013 at 5:22 PM

Anonymous said...
Najib Penipu!

Calon Pertamo x lopeh SPRM di N9 - Mohammad Hj Hasan, berapo banyak duit N9 dio balun, gubal wang haram.

Manusia dapek di aka2 kan,x semuo dapek kau boli. Tunggulah Keadilan Allah SWT
April 16, 2013 at 5:26 PM

Anonymous said...
apo la yang najib kato donga donyut nadi rakyat nihh... nihhh sumoo bukan calon nadi rakyatt ni... separuh jor yg nadi rakyat... yang lain..sumo calon tak buleh pakai,, tak buleh buek kojo...nak pilihan rayoo baru nampak muko.. balaci balaci mat hasan lak bukan main suko lahh nii.. habehhh laaaa..monang sorak kampung tergadaii laa niiii... den komen ikhlas ni!! tolong la tukar kan calon ni datuk sri najib.. den sayang kan UMNO.. tolonggg laaaa
April 16, 2013 at 5:47 PM

Anonymous said...
Kerusi yang pasti kalah dalam Bahagian Kuala Pilah:
1 - DUN Johol
2 - DUN Pilah
3 - DUN Juasseh
4 - DUN Seri Menanti
5 - Parlimen Kuala Pilah

Semua kerusi kalah atas protes ahli dan penyokong BN memberi Undi pada parti Pembangkang. Gabungan undi protes 5 Dun secara kolektif menyebabkan Parlimen Kuala Pilah menerima kesan.
April 16, 2013 at 6:02 PM

Anonymous said...
Razi kail tu kes dio ngan bini orang dah solosailah agaknya ..bolehlah bertanding lagi ..hehehe
April 16, 2013 at 6:09 PM

Anonymous said...
Hasan Malek dah tua, dah berkodot kodot kulit eih. Apo keperluan kekalkan dio? Berapo lama dio nak hidup lagi? Dio x buek apo pun untuk Dun Juasseh dan Parlimen Kuala Pilah selama 4 penggal!

Cubo nyatakan apo jaso dio kek Pilah ni? Xkan ado sobab dio x buek apo pun! Hasan Malek hanya boleh datang kenduri, ziarah orang meninggal, rasmikan Mesyuarat, makan2.

Togah dek rajin antar gulo anau buek lauk dan kuih2 kampung antar kek Rosmah, merayu menangis hari khamis 11hb di PWTC, Najib pun pilih dio.

Bertuah la orang Pilah macam ni standard eih YB. 50 tahun lagi pun Pilah macam tu jela mundur kebelakang.

Dio makin kayo, orang kanan tukar2 kereta buek harta. Kes bangunan Pejabat Parlimen Kuala Pilah di Mahkamah Tinggi Seremban belum selesai, Dato Hasan Malek buat Surat Akuan Palsu, dapat jugak terpilih. Winnable Candidate
April 16, 2013 at 6:25 PM

Anonymous said...
Ini calon dari MB ko dari NAJIB?
April 16, 2013 at 7:03 PM

Anonymous said...
jom kito buek undi protes biar diraso eh dek mat hasan tinggi rondah langit ni.
April 16, 2013 at 7:08 PM

Anonymous said...
Ini bukan calon transformasi DS Najib oiii...ne pasukan calon blh bagi mati...adoi..yg dah pencen direcycle balik,yg baru bape kerat?shaziman tu jadah apo lotakkn..yati tu?adnan?isyhh3...kok kalah la n9,kompom MB disalahkan..kobar susun org dio..tp ne mcm calon org2 najib je ne..xboto2..GILO!!!
April 16, 2013 at 7:09 PM

Anonymous said...
Kami org daching akan SOKONG BARISAN NASIONAL...TETAPI!!!.. UNTUK KELUAR MENGUNDI,TIDAK SAMA SEKALI...MAAFKAN KAMI...N.9 tu bkn calon kami,tu duri dalam daging..perosak parti..
April 16, 2013 at 7:16 PM

Anonymous said...
DATO' SRI NAJIB MEMPERMAINKAN KRITIRIA CALUN BOLEH MENANG. KENAPA TIDAK LAKUKAN APA YANG DICAKAP ATAU CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

SESIAPA SAJA BOLEH MENGKHIANATI UMNO SEKARANG KERANA AKHIRNYA ANDA MASEH BOLEH JADI CALON PADA PRU 14 AKAN DATANG.JANGAN PERJUDIKAN KESETIAAN KAMI PENGUNDI DACING DARI KAMPONG DACHING UNTUK BARISAN NASIONAL. DATO' SRI NAJIB MASIH PUNYA WAKTU UNTUK MENUKAR CALUN.
April 16, 2013 at 7:24 PM

Anonymous said...
Apo pasal la monantu Pak Lah tu bertanding laie. Tak sodar ko dio tu liabiliti kepada BN. Monang dulu pun mencurigakan. Mulo2 kiro undi dah kalah tapi kiro kali kedua tiba2 monang bosar pulak.
April 16, 2013 at 8:48 PM

Anonymous said...
Den x kiro...yg ponting mat hasan jd mb...yg lain tu pedulikanlah....
April 16, 2013 at 8:49 PM

Anonymous said...
transformasi....ubah.....n09 longgeng akan berubah....ada can la zul jd yb kali ni...
April 16, 2013 at 8:54 PM

Anonymous said...
tahniah n9.
April 16, 2013 at 9:05 PM

Anonymous said...
ini semuo poyo. ini bukan winnable candidate.
ini winCABLE candidates. nampak gayo sapo yang
kuek ikut buntut mad 'bungko' hasan dapeklah.
tok mb poi mano2 asyik koba player n9 bungko yo.
satu laie sapo gajin salam cium tangan dah kompom dapek.
April 16, 2013 at 9:09 PM

Anonymous said...
TIBII - Tolak Insan Bernama Ishak Ismail! Kami belia DUN Lenggeng mahukan orang muda sebagai calon!
April 16, 2013 at 9:11 PM

Anonymous said...
2008 protes xkluar ngundi. Kali ni ramai2 kluar pangkah pembangkang. Biar pucuk pimpinan dengar suara rakyat...
April 16, 2013 at 9:26 PM

Anonymous said...
Tahniah Tok Mat.Dah bleh baca talkin...utk diri sendiri!
April 16, 2013 at 9:29 PM

Anonymous said...
Warga UMNO N.Sembilan.Kita tertipu lagi dan lagi...
April 16, 2013 at 9:34 PM

Anonymous said...
Datuk Najib.. Kami sedih. Tahniah zulkefli omar.. Peluang anda cerah. Lenggeng kepunyaanmu.
April 16, 2013 at 10:00 PM

Anonymous said...
calon parlimen jolobu bini sendiri x dapek jago. asyik nhojo an puteri yo. camno nak jago jolobu?
. waktu jadi setpol rais habis kontrak kelas f baghi kek cino ah wa. konyanh cino tu.
lagi satu apo kes sprm yg buek claim botindih tu?
April 16, 2013 at 10:06 PM

Anonymous said...
Malalaklah komen dan komplain ini dan itu,tapi den rasolah BN akan monang sobab PR lobih toruk.Yang komplain ni pun den raso tak ramai dan kito tak bolih nafikan jugo yang mereka ini mungkin jugo geng PR,jadi batu ronson.
April 16, 2013 at 10:22 PM

Anonymous said...
tgu jo la tesungkur dgn transformasi nih...najib2...
April 16, 2013 at 10:25 PM

Anonymous said...
Kito samo samo tenguk siapo yang tersungkur...tongah tunggu calonx PR lak,DAP tu tak kisahlah sobab kwsn Cino dah faham dah,tapi kwsn Melayu bolom confirm lagi calon PR ni.
April 16, 2013 at 10:49 PM





Komen anda pula bagaimana?

Sumber


PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Sahak utk ADUN lenggeng x patut bertanding...... bagilah peluang kat orang muda pulak.... Zaman awak dah berlalu... dah berapa penggal jadi ADUN Lenggeng dulu, abuk pun x ada!


17 April 2013 at 16:46
Anonymous said...

MasyaAllah..mcm mana lah sahak boleh jadi calon..dah la menipu org ramai..makan hati lah org2 yg dah kono tipu kek sahak ni bila tgk sahak jadi calon..Dato sahak..bayarla balik duit org yg kau kebas tu..sian org2 tu semua, bertahun kojo ngumpul duit habih kau sosah..mcm2 kau tipu....mengaku jer la..haram dunia akhirat kau tak bayar hutang..menipu lagi..Ya Allah..Kau bagilah petunjuk kat Dato` sahak ni supaya terbukak hati eh bayar balik duit2 org yg ditipu tu.. ALLAH MAHA MENGETAHUI


17 April 2013 at 17:10
Anonymous said...

Jangan takut utk berubah rezeki itu dari Allah bukan dari umno dan barisan nasional


17 April 2013 at 21:40

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved