Ini Caranya Untuk Anda Delete Akaun Facebook Anda Selepas Anda Mati

on Friday, 13 February 2015

Sebagai pengguna Facebook dan juga orang marketing (of course kami perlu promosikan The Vocket) kami sering tertanya tanya berapa lama lagi Facebook mampu bertahan dalam pasaran sebel#um hilang seri dan mati seperti nasib MySpace dan Friendster. Dan pada masa yang sama kami juga mencari The Next Facebook.

Hari ini, Facebook memperkenalkan fungsi “legacy contact” yang membolehkan pengguna Facebook memilih individu lain untuk memadamkan akaun atau menguruskan akaun selepas mereka meninggal dunia. Fungsi ini diperkenalkan kepada pengguna US terlebih dahulu.

Dan fungsi baru ini membuatkan kami fikir Fa#cebook benar benar serius dalam menjadikan dunia internet seperti dunia sebenar dan ini salah satu cara mereka untuk kekal relevan dalam pasaran.



Seandainya anda memilih untuk set up “legacy contact”, individu tersebut boleh menukar gambar profile, menerima permintaan menambah rakan dan pin pengumuman di timeline akaun selepas Facebook menerima notis kematian anda.




Legacy contact tidak boleh post status #menggunakan akaun anda dan tidak boleh melihat private mesej anda. Facebook juga akan memberi pilihan kepada legacy contact untuk memuat turun fail yang mengandungi gambar, post dan lain lain maklumat akaun si mati.

Sebelum ini, Facebook cuma memberi pilihan untuk membekukan akaun si mati dan tiada cara untuk membolehkan individu lain urus atau memadamnya secara automatik. Facebook turut mengatakan fungsi Legacay Contact akan diperkenalkan kepada negara lain secara berperingkat.


Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved