yX Media - Monetize your website traffic with us

Saturday 30 July 2016

Stesen komuter Labu akan jadi Terminal Bersepadu untuk rakyat di Negeri Sembilan



SEREMBAN - Kerajaan Negeri Sembilan mengenalpasti kawasan di Labu untuk dijadikan stesen Seremban bagi Kereta Api Berkelajuan Tinggi (HSR) Kuala Lumpur-Singapura.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, kerajaan negeri juga sedang memohon dengan pihak HSR (kerajaan persekutuan) supaya stesen di Labu itu dijadikan stesen bertaraf antarabangsa.

"Stesen di Labu ini akan jadi terminal bersepadu dilengkapi perkhidmatan bas, teksi, keretapi dan komuter," katanya kepada pemberita selepas majlis Aidilfitri Persatuan Kebajikan Isteri-Isteri Wakil Rakyat Dan Pegawai-Pegawai Kanan Negeri Sembilan (Pekerti) di sini, hari ini.

Turut hadir Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mat Ali Hassan dan Yang DiPertua Pekerti, Raja Datin Seri Salbiah Tengku Nujumudin.

Mengulas lanjut, Mohamad berkata kerajaan negeri tidak melihat sangat projek HSR ini dari segi limpahan ekonominya, tetapi kepada kesejahteraan rakyat.

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment