yX Media - Monetize your website traffic with us

Saturday 14 May 2016

Punca Jeram Toi ditutup terjawap



Jelebu: Kawasan rekreasi Jeram Toi, di sini, ditutup kepada orang ramai semalam, selepas lima individu disyaki dijangkiti penyakit kencing tikus atau Leptospirosis selepas berkelah di kawasan berkenaan.

Pengarah Kesihatan negeri, Dr Abdul Rahim Abdullah berkata, semua mangsa disyaki terkena jangkitan itu selepas mandi di kawasan berkenaan pada 24 April lalu.

"Hasil pemeriksaan awal, tiga daripadanya disahkan mengalami leptospirosis manakala dua lagi mangsa masih menunggu keputusan makmal.

"Seorang mangsa menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tuanku Jaafar (HTJ), Seremban dan dua masih menunggu keputusan ditempatkan di wad HTJ. Dua lagi mangsa menerima rawatan di Hospital Besar Melaka (HBM) masing-masing seorang di ICU dan wad biasa," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Perhutanan negeri Salim Aman berkata, pihaknya sudah mengambil sampel air dan tanah untuk dianalisa serta memasang perangkap tikus sebagai langkah pencegahan.

"Jeram itu akan dibuka semula kepada umum selepas mendapati kawasan itu selamat dikunjungi," katanya.

Sumber

PERINGATAN: Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.                        

                        

Share:

0 comments:

Post a Comment